هوش مصنوعی به شبکه های کامپیوتری می آید
هوش مصنوعی به شبکه های کامپیوتری می آید. القای یک سازمان شبکه با هوش مصنوعی شامل تخلیه وظایف به هوش مصنوعی، تغییر رویکرد شما در توسعه مهارتها، و با تغییر نیازهای مدیران شبکه های کامپیوتری، جابجایی کارمندان است. ورود هوش مصنوعی به شبکه در پشتیبانی آنلاین شبکه و مدیریت و نگهداری از شبکه های کامپیوتری انقلاب بزرگی ایجاد خواهد کرد. پلتفرمها و زیرساختهای مدیریتی مجهز به هوش مصنوعی راه خود را به شبکههای سازمانی باز میکنند. من میگویم «شروع» زیرا علیرغم تلاشهای فراوان بازاریابی برای شستشوی هوش مصنوعی در چند سال گذشته، بسیاری از مواردی که بهعنوان «محور هوش مصنوعی» یا «قدرتمند هوش مصنوعی» شناخته میشوند، واقعاً محقق نشدهاند. اینطور نیست که این سیستم ها آنچه را که بازاریابان می گویند را انجام نمی دهند، تا آنجا که آنها آن را به روشی که اشاره می کنند انجام نمی دهند.
هوش مصنوعی در شبکه های کامپیوتری
حتی برخی از ابزارهایی که واقعاً هوش مصنوعی را به روشهای معنیداری به کار میگیرند، و با نتایج کاملاً متفاوتی نسبت به آنچه که بدون آن ممکن است، استفاده میکنند، از نظر کیفی با آنچه قبلاً آمده تفاوتی ندارند. آنها ممکن است بهتر باشند، برای مثال با کاهش چشمگیر تعداد مثبت کاذب در ترافیک هشدار، اما متفاوت نیستند.
این اکنون شروع به تغییر کرده است. ابزارهای هوش مصنوعی که کار کردن با آنها متفاوت است و نحوه کار مدیران شبکه با ابزارهایشان را تغییر میدهند، شروع به ورود به بازار کردهاند. یک مثال محکم، معرفی دستیارهای مجازی است که می توانند گفتگوهای معناداری در مورد آنچه در شبکه اتفاق می افتد داشته باشند، و می توانند (در صورت اجازه) اقداماتی را انجام دهند که عملکرد شبکه را تغییر می دهد. این تغییر از یک ابزار دیگر به یک نوع همکار، برای تیمهای شبکه روشن میکند که یک تغییر واقعی به گونهای اتفاق میافتد که برگههای مشخصات و رابطهای کاربری بهتر نمیتوانند رخ دهد. آنها کاملاً آشکار خواهند کرد که فناوری اطلاعات در حال ورود به قلمرو جدیدی است.

فناوری اطلاعات سازمانی
یک لحظه هم زود نیست جمعیت در سرزمین شبکه کمی پراکنده و کمی پیر شده است، زیرا مهندسان و مدیران قدیمی بازنشسته می شوند یا به کارهای دیگر می پردازند و انبوهی از تازه واردان جوان مشتاق جایگزین آنها نمی شوند. شبکهسازی هرگز جذابترین شغل نبوده است، و بسیاری از هیجانات در فناوری اطلاعات سازمانی سالهاست که بر روی شبکه متمرکز نشده است. افرادی که وارد فناوری می شوند به احتمال زیاد به سمت رشته هایی مانند روباتیک، برنامه نویسی متاورس، علم داده و (بله) هوش مصنوعی کشیده می شوند.
با توجه به مشخصات جمعیتی کارکنان شبکه، این اجتناب ناپذیر است که هر شبکه با اندازه متوسط تا بزرگ در کوتاه مدت با استفاده از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی منحل شود، زیرا به نظر می رسد که آنها راحت تر از کارکنان جدید به دست می آیند و مورد استفاده قرار می گیرند. . هر شبکه با هر اندازه ای این کار را در هفت یا هشت سال آینده انجام خواهد داد، زیرا هوش مصنوعی به طور فزاینده ای در خود پلتفرم ها ساخته می شود.
پویایی ایجاد هوش مصنوعی در یک سازمان شبکه، مانند بسیاری از اشکال دیگر اتوماسیون، بر چهار حالت تعامل متمرکز است: بارگذاری، مهارتزدایی مجدد، مهارتزدایی و جابجایی.
ابزارهای هوش مصنوعی در اختیار متخصصان شبکه
تخلیه هوش مصنوعی به معنای قرار دادن ابزارهای هوش مصنوعی در اختیار متخصصان شبکه آموزش دیده و باتجربه برای کمک به انجام کارشان است. ایده این است که حرفهایهای شبکه را با اجازه دادن به آنها برای بارگذاری وظایفی که تکراری، پیچیده، حساس به زمان هستند، یا به سطوح بسیار بالایی از توجه متمرکز نیاز دارند، اما خلاق نیستند، کارآمدتر کنیم. قرار است این منابع کمیاب و گرانبها را برای انجام کارهای سطح بالاتر آزاد کند، در حالی که توجه حداقلی و نظارتی به آنچه که هوش مصنوعی انجام می دهد، داشته باشد. (توجه انسانی گرانبهاترین منبع در هر فروشگاه فناوری اطلاعات است.) تیم شبکه کوچک نمیشود و مجموعه خدمات آن حتی میتواند بدون نیاز به رشد تیم برای ایجاد این امکان رشد کند.

مهارت مجدد کارکنان شبکه
مهارت مجدد به کارکنان شبکه شرکت اجازه می دهد تا برای جابجایی به بخش های دیگر فناوری اطلاعات یا مشاغل کاملاً متفاوت آموزش ببینند. همچنین شامل ایده استفاده از هوش مصنوعی برای کمک به آموزش کارکنان جدید شبکه در حد مهارت است. تیم شبکه ممکن است کوچک شود یا گردش مالی بیشتری ببیند، اما توانایی آن برای انجام کار کاهش نمی یابد.
مهارت زدایی نوع متفاوتی از نتیجه است، نتیجه ای که ما در کار ابزار و کار در پی جنگ جهانی دوم دیدیم. (برای جزئیات، نیروهای تولید دیوید نوبل را بررسی کنید.) ابزارهای جدیدی وارد شده اند تا به کارکنان کم مهارت اجازه دهند تا کار کارکنان ماهرتر را انجام دهند، و بدون هیچ گونه قصد یا اجازه ای برای مهارت بیشتر آنها در حین کار. کل زمینه های تخصص به سیلیکون تبدیل می شود و از الزامات شغلی برای اکثر موقعیت ها خارج می شود. این تغییر مهارت ها به نرم افزار یا سیستم عامل، یافتن کارکنان شبکه مناسب را برای سازمان آسان تر می کند زیرا نیازها کمتر است.